سهم رمان و داستان كوتاه درباره اصل انقلاب خیلی كم است
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، 'بهمن دری 'عصر سه شنبه در آیین اختتامیه همایش داستان كوتاه افزود : در كشور ما افزاد فرهیخته كم نیستند اما كتاب ها و داستان هایی مرتبط با انقلاب كمتر نوشته می شود و این زیبنده انقلاب و عظمت آن نیست.

وی با ابراز امیدواری كه با همت نویسندگان این ضعف ومشكل برطرف خواهد شد، گفت : بنیاد ادبیات داستانی آمادگی كمك در این زمینه را دارد و حامی نویسندگان است.

معاون وزیر ارشاد برگزاری این نشست را ابتكاری نوین در حوزه ادبیات كشور دانست و افزود : قصد داشتم حرف های مفصلی در این مورد برنم اما زمان گذشت و وضعیت جلسه نیز به گونه ای نیست كه سخنان مثمر ثمر باشد اما با این حال امیدوارم كه شاهد استمرار چنین برنامه هایی در آینده ‏باشیم.‏

دری با ابراز تاسف از اینكه همایش داستان كوتاه برای اولین بار پس از 33 سال از پیروزی انقلاب برگزار می شود، گفت: البته این فرصت مغتنم و مایه هم افزایی فرهنگی است.

وی در ادامه به فقدان مفاهیم مرتبط با انقلاب در ادبیات داستانی اشاره كرد و افزود:متاسفانه ‏در سال های پس از پیروزی انقلاب درباره مفاهیم مرتبط با انقلاب اسلامی شاهد كم كاری مفرطی بوده ایم كه شاید یكی از دلایل آن توجه و رویكرد تمام عیار نویسندگان به ادبیات دفاع مقدس بوده البته دفاع مقدس نیز حلقه ای بزرگ از اصل انقلاب اسلامی است.

معاون وزیر ارشاد با اشاره به اینكه تاكنون داستان برجسته ای در مورد اصل انقلاب و مقایسه آن با دیگر انقلابات جهان نداشته ایم، اظهار داشت : در حوزه زندگانی بزرگان به ویژه حضرت امام خمینی (ره) نیز با فقدان آثار ارزشمند روبه رو هستیم.

وی خواستار توجه نویسندگان كشور به اصل انقلاب اسلامی و موضوعات مرتبط با این حوزه در ادبیات داستانی شد.

دری در پایان با تاكید بر اینكه هم اكنون بستری برای فعالیت فراهم شده كه باید جدی گرفته شود، گفت : این همایش فرصت خوبی برای هم افزایی و گرفتن سوژه های مختلف است.

در ادامه این برنامه بیانیه هیات داوران توسط جهانگیر خسرو شاهی قرائت شد.

در این مراسم از 'پرویز شیخ طادی ' نویسنده فیلمنامه 'روزهای زندگی' و 'روح الله حجازی ' نویسنده فیلمنامه 'زندگی خصوصی آقا و خانم میم ' تقدیر شد.

در پایان این مراسم علاوه بر رونمایی از لوگوی انتشارات عصر داستان از جلد اول مجموعه پنج جلدی ' بهترین داستان های جهان' ترجمه و تالیف احمد گلشیری با عنوان 'استادان كهن یا سنت گرایان ' با حضور 'بهمن دری' رونمایی شد.

این همایش یك روزه با حضور مسوولان فرهنگی، اهالی قلم و اصحاب اندیشه در پژوهشگاه فرهنگ و هنر و معماری جهاد دانشگاهی برگزار شد.

فراهنگ **1630**





:: برچسب‌ها: مربع , دوچرخه ,
:: بازدید از این مطلب : 523
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: